Tervetuloa joogan upeaan maailmaan!

    Valmennusta aikuisille, lapsille ja nuorille

    Vasen lohkot

    Valmennus on tulevan suunnittelua, perustuen positiiviseen psykologiaan ja kongnitiiviseen käyttäytymistieteeseen. Valmennus on suunnitelmallista yhteistyötä ja ennaltaehkäisevää hyvinvointia vahvistavaa itsensä huoltamista.

    Valmennus ei ole terapiaa. Hyvä valmentaja ei neuvo vaan kysyy ja kuuntelee. Valmennus harjoituksissa hyödynnän Mindfulnesia ja NLP:tä sekä tarvittaessa joogaa ja hyvän olon hoitoja.

    Tapaamisessa kartoitetaan omaa elämää ja etsitään kohtia elämästäsi, joihin muutosta kaivataan. Kartoituksen jälkeen luodaan toimintasuunnitelma halutun muutoksen ja tavoitteen saavuttamiseksi. 

    KENELLE?

    Valmennukseen voi tulla kuka vain - lapsi, aikuinen tai vanhus. Voit tulla minkä tahansa elämäsi pulman vuoksi.  Voi olla että jo 3-5-kertaa on riittävä käyntimäärä. Sovitaan ensimmäisellä tapaamisella etenemisestä.

    Valmennuksen teemoja ovat usein esim.:

    • uraan liittyvät teemat

    • hyvinvointi

    • oman ajan hallinta

    • ihmissuhteet

    • läsnäolon taidot

    • elämän muutokset

    • unelmavalmennus

     

    Tule rohkeasti kokeilemaan.

    Elämä tarjoilee haasteita ja kinkkisiäkin paikkoja. Et ole huono ottaessasi oman elämäsi haltuun, vaan rohkea ja kunnioittava omaa elämääsi kohtaan! 

    Valmennuis on helppo ja maanläheinen keino kohdata aikuinen tai lapsi ja haastava asia. Tapaamisissa keskitymme positiivisiin, voimauttaviin asioihin ja vahvistamme itsetuntoa, josta kasvu lähtee!

    LAPSET?

    Lasten ja nuorten valmennus on eteenpäin vievää ja kannustavaa. Jokainen lapsi ansaitsee tulla nähdyksi ja kuulluksi.. Joskus asiat etenevät suuntaan, jolloin ei enää tiedä mitä tehdä. Joskus oma kyky ja voimat ovat loppu tai keinot käytetty. Tällöin on hyvä pyytää apua. Kun et itse jaksa, minä autan!

    Olen kehittänyt läsnä olevan aikuisen mallin alakouluun, jossa tarkoitus on nähdä ja kuulla lapsi kokonaisena ja tuoda apua kaikin olemassa olevin positiivisin  keinoin - Tukemalla, kannustamalla ja rohkaisemalla.

    Usein ongelmat syntyvät siitä, kun kuulemme väärin toisen viestin ja tulkitsemme sen omien kokemustemme pohjalta. En usko rangaistuksiin, uskon rakkauteen. Kun meissä kaikissa oleva hyvä saadaan näkyväksi, maailma muuttuu dramaattisesti, pala kerrallaan.
     

    KATSE ETEENPÄIN:

    Valmennus, kuten terapia, on täysin luottamuksellista. Valmennustapaamisia suositellaan n. 1-2 viikon välein. Kertojen määrä sovitaan yksilöllisesti ensimmäisellä tapaamisella.
    Lapsen ollessa kyseessä, tapaan häntä kahden kesken ja jos aikuinen (tai tarpeen mukaan myös koko perhe) tarvitaan mukaan, siitä voimme sopia erikseen.

    KUN VARAAT AJAN JO TÄNÄÄN, MISSÄ OLET VUODEN PÄÄSTÄ?

    Jos mietit vielä ja yhteydenotto jännittää, voit pohtiessasi lukea oheisia vinkkejä sujuvampaan arkeen.

     

    Kun tuntuu, että niistä ei ole riittävästi apua.

    OTA ROHKEASTI YHTEYTTÄ!

     

    Kokeile rohkeasti oman avun konsteja, jos epäilet, ettei haasteesi ole niin suuri, että se tarvitsisi minua avuksi.

     

    Annan usein ihmisille pieniä ja helppoja askareita tai tehtäviä tapaamisten välisiksi ajoiksi. On hyvä kun on jotain positiivista, kohottavaa, mihin kiinnittää huomiota päivän mittaan.

     

    • Tärkeää on huolehtia omasta päivittäisiestä hyvinvoinnista. – tee asioita, joista saat hyvää oloa. Rapsuta koiraa, silitä itseäsi, keitä teetä, mene ulos kahville tai metsään. Liiku.

    • Sano joka kerta kun mollaat itseäsi: ”Hei, Ei haittaa! Kaikille käy näin joskus!”

    • pidä huoli, että sinulla on joku läheinen, jonka puoleen voit kääntyä kun tarvitset juttukaveria. Et tosiaan ole vaivaksi kenellekään, ihmiset yleensä arvostavat sitä, että heihin luotetaan.

    • Opettele pysähtymään kehosi ääreen. Kun vaikea hetki tulee, havaitse se, pysähdy ja ota iso sisäänhengitys ja puhalla suun kautta ulos huulet tötteröllä kuin pilliin puhaltaisit. Pyri pidentämään uloshengitys mahdollisimman pitkäksi – toista pari kertaa. Mieti sitten, miten jatkaa.

    • Opettele itsellesi jokin hyvä rauhoittumisharjoitus, joka saa sinut rauhalliseksi. (sivuille tulossa linkkejä ja harjoituksia ohjattuna myöhemmin) Mieti esimerkiksi, että olet suojakuplan sisällä. Sellaisen kuplan sisällä, johon kukaan ei pääse, sinulla on siellä hyvä ja turvallinen olla. Tai etsi netin laajasta valikoimasta jokin sinulle sopiva harjoitus.

    • tee jokin harjoitus joka helpottaa. Tee aarrekartta unelmista, kirjoita, maalaa tai laula ja tanssi.

    Keinoja rauhoittua