Tervetuloa joogan upeaan maailmaan!

    Joogaa ryhmille

    Vasen lohkot

    Tilaa minut työpaikallesi tuomaan rentoutta, vietetään yhdessä rento tyky-hetki!

    Kun pyydät tarjouksen, kerro henkilömäärä, paikka ja lähetän sinulle tarjouksen parin päivän sisällä.

    Jooga on harjoitus, elämänmittainen matka rauhoittumiseen, oman kehon ja mielen kuuntelemiseen ja havainnoimiseen. Se on rajojen asettamista sydämen luo. Joogan syvään olemukseen liittyvät meditaatio, moraalinen ja henkinen käyttäytyminen eli myös se, miten elät ja olet muiden kanssa.

    Mitä jooga ei ole? Se ei ole pelkkä fyysinen harjoitus, joka suoritetaan samaan tapaan kuin jumppa tai hikilenkki. Joogassa, jota minä opetan ei suoriteta tai saavuteta, ei tehdä vaikeita asanoja tai tavoitella päälläseisontaa. Opettelemme tunneilla elämää asanoiden ja muiden harjoitteiden avulla. Joogan tasoja on kahdeksan ja vain yksi niistä ovat asanat.

    Usein ihmisillä suurin tarve on tietää, miltä hän näyttää joogatessaan. Minun tunneillani tämän voi unohtaa! Ulkoisella olemuksella, vaatteilla tai välineillä ei ole merkitystä, sillä riittää että sinä näet sisällesi ja opiskelet katsomaan miltä siellä näyttää. Tiedät tekeväsi oikein, kun sinulla on hyvä olo ja tunnin jälkeen hymy loistaa kasvoillasi.

    Kokeilemalla tiedät, millainen voima löytyy sisältäsi. Se on voima, jota et vielä edes tiedä omaavasi ja tuo voima avautuu, kun antaudut ja uskallat!

    Alla kerron sinulle lisää erilaisista joogan lajeista.

    Lapsille:

    1. Päivän piristys lapsille
    Tee Intialainen päähieronta kaverille, lempeän musiikin siivittäessä opetellaan kuinka toiselle voi tehdä mukavan olon koskettamalla ja lempeästi hieromalla, pientä hupsuttelua unohtamatta. Lapset ihan samalla tavalla kuin aikuisetkin nauttivat kosketuksesta, kärsivät kehon jumeista ja tänä päivänä jäävät helposti vaille ystävällistä kosketusta. Turvallisen kaverin johdolla oman kehon kuunteleminen tuntuu mukavalta ja antaa hyvää oloa molemmille osapuolille.

    Alkuun rentoutus äänimaljojen avulla tai ihanan sointujen siivittämän mielikuvamatkan siivittämänä, jossa tutkiskellaan ja kuunnellaan omaa kehoa.

    Hinta: n. 6 lapsen ryhmä kerrallaan (sovitaan tapauskohtaisesti)

    -  Yksi ryhmä n. 30 min kerralla

    -  60 €/h (min. varaus 4 ryhmää eli 2 h)

     

    2. Joogaa Junnuille
    Täyttä asiaa, ei niin vakavasti. Kokemuksen kautta, jokainen kerta on omanlaisensa ja sellaisena kuuluukin mennä. Jooga sisältää kehon liikettä, naurua puhetta ja hengitystä, rentoutusta unohtamatta, lapset rakastavat sitä. Voi olla, että teemme naurujoogaa, silloin salista kuuluu kamala käkätys. Voi olla, että haemme ihania tasapainoasentoja yksi tai pareittain korttien ohjaamana. Joku tunti saattaa päätyä filosofiseen pohdiskeluun, jos juuri jotain jännää on sattunut tai saatamme harjoitella hengitystä, joka rauhoittaa pelottavissa tilanteissa tai helpottaa kun on ikävä. Koskaan ei voi tietää mitä päivä tuo tullessaan- näinhän se on.

    Hinta: n. 4-10 lapsen ryhmä kerrallaan (sovitaan tapauskohtaisesti)

    -  30 min /krt

    -  60 €/h (min. varaus 4 ryhmää eli 2 h)

     

    3. Tunnekortteja, tutkimista ja sointukylpy tatamilla
    Tutkimme kehon liikettä salissa, mikä ihmeen tunnekortti kenellekin nousee ja lopuksi lysähdämme tantereeseen kuulemaan ja kellumaan ihanien äänien maailmassa. Lapset rakastavat äänimaljoja, lopuksi mahdollisuus päästä itsekin kokeilemaan mitä ääniä maljoista lähtee. Sointukylpy palauttaa meidät lempeästi omaan kehoyhteyteemme ja rentoutuksen kautta parantaa itsetietoisuutta ja luottamusta, hellien lempeästi sekä kehoa, että mieltä.

    Tämän kautta haastavienkin aiheiden lähestyminen on mahdollista ja mielikuvamatkalla voi vain sukeltaa uudenlaiseen maailmaan vailla rajoja.

     Hinta: n. 6 - 10 lapsen ryhmä kerrallaan (sovitaan tapauskohtaisesti)

    -  Yksi ryhmä n. 30- 40 min kerralla

    -  60 €/h (min. varaus 2 h)

    Slow vinyasa

    Vinyasa tarkoittaa liikkeen ja hengityksen synkronointia. Terapeuttisessa Slow vinyasa -joogassa hengitys ja liike yhdistetään lempeästi dynaamiseksi liikkeeksi jooga-asentojen välillä.

    Slow vinyasa -tunnilla saat kehosi lämpiämään ja energian virtaamaan samalla, kun venytät ja vahvistat lihaksiasi. Mieli ja keho linkittyvät hengityksen avulla ja hengitys auttaa luomaan siitä lempeän mutta hyvin voimaannuttavan terapeuttisen tunnin. Jokainen huoltaa kehoaan oman tarpeen mukaan, oman hengityksen tahtiin. 

    Terapeuttinen näkökulma syntyy kehon kuuntelusta, liikkeiden syvyyden ja tarpeen muokkaamisesta jokaiselle sopivaksi.

    Hengitys on avain kehon ja mielen tasapainon edistämiseen ja näin kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Hengityksen avulla sympaattinen ja parasympaattinen hermosto saavuttavat tasapainoa, jolloin keho  puhdistuu myrkyistä ja kuona-aineista. Arjessa kehomme käy helposti ylikierroksilla, mikä johtaa pidemmän päälle stressiin ja siihen liittyviin sairauksiin.

    Slow vinyasa -harjoitus lisää henkistä keskittymistä. Rentoutuminen ja mielen tuominen nykyhetkeen rauhoittaa mieltä ja tuo sinut lähemmäksi itseäsi. Lisääntynyt hapensaanti virkistää ja tekee valppaammaksi. Lisäksi Slow vinyasa -jooga edistää ruoansulatusta ja laajentaa keuhkojasi. Hengitykseen keskittyminen auttaa myös kehoa lämpenemään tehokkaammin.

    Tunneilla käytämme pääasiassa pitkää rauhallista hengitystä, joka on helppo oppia ja mahtava työkalu myös arkeen vietäväksi.

    Tunnilla tutustumme myös ujjayi-hengitykseen, joka tarkoittaa voitokasta hengitystä. Tämä hengitysmuoto lämmittää kehoa ja se muistuttaa meren kohinaa. Ei ihme, että siitä käytetään nimeä Ocean breath. Lupaan, että pärjäät Slow vinyasa -tunnilla hyvin myös omalla ihanalla hengitykselläsi.

    Tunnit ovat selkeitä ja noudattavat melko samaa kaavaa, joka helpottaa niiden tekemistä myös silmät suljettuna, kunhan vauhtiin pääsee. Tunneille voit osallistua satunnaisesti tai joka viikkoisesti ja silti et putoa kärryiltä. Kuitenkin hyödyn saaminen edellyttää aina harjoitukseen sitoutumista.

    Lue lisää slow vinyasa-joogasta

    Kundaliinijooga

    Kundaliinijooga on maanläheinen keino oppia tuntemaan itseään ja voimavaroja ja saada ne käyttöön jokapäiväisen elämän tueksi. Joogasta, jota kutsutaan tietoisuuden joogaksi minä olen lähtenyt liikkeelle kun voimat olivat poissa.

    Meditatiivisen joogan harjoituksissa yhdistetään rauhallisella ja hellällä tavalla mm. fyysistä joogaa, meditaatiota, mantroja, käsien asentoja (mudria) ja hengitysharjoituksia (pranayamaa) Jonka jo muutaman minuutin päivittäinen harjoitus voi saada aikaan hienoja tuloksia.. Tekniikat puhdistavat, rauhoittavat ja auttavat hallitsemaan mieltä tässä hektisessä arjessa.

    Aiempaa kokemusta et tarvitse, koska jokainen tekee harjoitusta itselleen ja itsekseen ilman suorittamista. Kundaliinijooga on kuuntelemista, keskittymistä ja antautumista ja se sopii kaikille, ikään ja kokoon tai kuntoon katsomatta.

    Kundaliinijooga on kokemista omaa sisintä kuunnellen. Se antaa avaimet tasapainoiseen elämään tässä hetkessä. Harjoitus onkin tarkoitettu parantamaan arjen laatua kaikilla tasoilla ja luomaan voimaa, jotta voimme tehdä elämästämme juuri meidän näköisemme - ja parhaan sellaisen.

    Tunnilla painotetaan hengitystä, sen seuraamista ja oman kehon aktiivista kuuntelua lempeillä tavoilla. Oman harjoittelun myötä hermosto vahvistuu, rauhastoiminta tasapainottuu ja intuitio vahvistuu. Samalla kundaliinijooga auttaa kontrolloimaan mieltä ja tunnetilojen vaihtelua arjessa sekä opettaa elämään tietoisesti tässä hetkessä.

    Harjoituksessa käytämme apuna kaikkia mahdollisia apuvälineitä, jotta tunti ja liikkeet olisivat mahdollisimman leppeät omalle keholle, mutta myös tukevat asanan eli asentojen ja liikkeiden voimaannuttavaa tarkoitusta. Emme yritä saavuttaa jotakin liikettä tai asentoa, johon oman kehon ei ole tarkoitus mennä. Harjoitus tehdään aina sen päivän kehon ja mielen ehdoilla, jotka meillä kulloinkin on.

    Ja jos keho ei taivu, harjoituksen voi tehdä mielessä, aivot eivät tiedä kuka työskentelee, mieli vai keho.

    Kundaliinijoogaa voi harrastaa samassa ryhmässä niin vasta-alkajat kuin pitkään harjoitelleet. Jokainen kulkee matkaa omalla tasollaan.

    Tervetuloa kokemaan, kuinka voit ottaa haltuun oman elämäsi ja siirtyä ohjaamaan elämääsi tahtomaasi suuntaan!

    Lue lisää kundaliinijoogasta

    Yin-jooga

    Yin-joogassa oleellista on rauhallisuus ja antautuminen. Keskitymme hitaisiin liikkeisiin, rauhaan ja irtipäästämiseen. Uskaltautuminen tunnille on suurin ponnistuksesi. Sen jälkeen riittää, kun olet ja antaudut - minä ohjaan sinut hellästi kuuntelemaan itseäsi, vailla arvostelua tai pyrkimistä.

    Yin-jooga on voimavarat palauttava harjoitus, joka sopii esimerkiksi rankan fyysisen harjoittelun tueksi. Harjoitus stimuloi sidekudoksia ja tyynnyttää lempeästi mieltä ja auttaa olemaan tässä hetkessä.

    Yin-joogatunnilla asennoissa eli asanoissa ollaan pitkiä aikoja, noin 3–5 minuuttia. Tämä joogamuoto sopii loistavasti sinulle, jos tunnet olevasi jäykkä tai stressaantunut, haluat saada kehoon ja niveliin liikkuvuutta tai rauhoittua hektisen arjen vastapainoksi.

    Yin-joogassa ei aktiivisesti mielen avulla hakeuduta asentoon, vaan kuunnellaan kehoa ja antaudutaan. Tasapainoa asentoihin luovat keskittyminen ja hengitys. Asennot tehdään antautuen painovoimalle ja annetaan ajan tehdä työn.

    Harjoitus rauhoittaa kehoa ja mieltä, vähentää stressiä ja lisää läsnäoloa ja elämänvoima. Helppo ja kaikille sopiva yin-jooga auttaa myös palautumaan muista harjoituksista.

    Tervetuloa kuuntelemaan itseäsi, hellimään kehoasi ja mieltäsi palauttavaan ja vahvistavaan yin-joogaan. Voit osallistua tunnille ilman mitään pohjaa joogasta ja vain tulla nauttimaan ja rentoutumaan.

    Lue lisää Yin-joogasta

    Joogaa lapsille

    Jooga sopii erinomaisesti lapsille! Myös lapset tarvitsevat lepotaukoja, asioita, jotka voimaannuttavat ja vahvistavat sekä kehoa että mieltä.

    Lasten joogatunneilla rauhoitumme hengityksen, tanssin, leikin ja tasapainoilun avulla. Teemme yhdessä pieniä mielikuvamatkoja, mindfullness-harjoitteita ja rentoudumme. Opettelemme hengitystä, jonka avulla lapsi oppii missä tahansa tuomaan itselleen rauhan tilan.

    Ryhmiä muodostetaan tarpeen ja kysynnän mukaan, ei ikäryhmille ja tarpeille. Ryhmiä voidaan perustaa niin että mukana ovat vanhempi-lapsi tai pelkkä lapsi.  

    Lapsi on erinomainen omana itsenään! Hengitysharjoitusten avulla hänen keskittymiskykynsä ja tietoisuus omasta kehosta kehittyy. Samalla itseluottamuksensa ja positiivinen kuva itsestä kasvaa. Kun lapsella on vahva käsitys itsestä, hän on myös määrätietoisempi ja voimakkaampi, hänellä on parempi ryhti ja hän hengittää paremmin. Syvähengityksen ja meditaation kautta lapsi oppii myös hallitsemaan stressiä ja rentoutumaan.

    Jooga auttaa lasta saamaan notkeutta, joka puolestaan auttaa hengittämisessä ja lihaslämmössä. Lapset oppivat, että kun keho notkistuu, samalla myös lihasvoima kasvaa. Tasapainoon keskittyvät asennot ja leikit kehittävät yleisvoimaa, luovat meditatiivisen tunteen ja tukevat keskittymisen tärkeyttä sekä mielen rauhallisuutta tässä kiireisessä maailmassa.

    Jooga on luonnostaan meditatiivista. Kun lapsi käy läpi liikesarjoja, pitää tasapainoasentoja tai meditoi, on sillä aina rauhoittava ja tyynnyttävä vaikutus. Mindfullness-harjoitteet ja mielikuvamatkat ovat loistavia luomaan rauhaa ja tasapainoa harjoituksen jälkeen ennen arkeen paluuta.

    Jooga tarjoaa vaihtoehdon kilpailukeskeisille harrastusryhmille ja elektronisten laitteiden parissa käytetylle ajalle.

    Tervetuloa, kysy lisää jos kiinnostut kasaamaan ryhmää tai seuraa sivuja uusista ryhmistä. Tällä hetkellä alkavia ryhmiä ei ole. Mukaan riittää joogamatto ja avoin mieli.

    Lue lisää lasten joogasta